Status Updates
♥ Assalamualaikumm :D ♥
♥ SWEETapple's Blog ♥





Kerinduan
31 Mei 2015 | 2:01 PG | 08 Atashinchi

Assalamualaikum
Entry kali ni nak cakap pasal maunah pulak .
Rindu seyhhhhh
Nak call dah malam sgt pulak
So that's why ...
Malam ni ana nak throwback our every single gila time haha 😂
Apa yg  ana rindu n apa yg keep playing on my mind pasal minah sorg nie .

1. Tiap pagi mesti maunah kasi kit kat buat breakfast n dia ajar how to bukak the plastic effectively . Until now pon still cuba mcm yg dia ajo tapi tetap tak reti .. k jangan marah 😂 Then, skrg aku dah jadi peminat tegar kit kat padahal dulu benci gila kit kat haaha 😂 

2. Rindu share makanan . Gap time lecture pagi kiteorg selalunya gi breakfast kat cafe pasum . Our menu wajib is sepinggan nasi lemak ayam ( sepinggan je k then ambik 2 sudu n 2 garfu ) . Then we shared hihi 😍  Maunah yg akan carik2 kan ayam tuh . Sumpah dia layan aku mcm anak dia .. mcm aku ni baby lagi .. dah layak jadi emak dah dia ni 😂 Everyday mesti ade org ckp sweet sgt korg ni sbb mkn pon sepinggan , air pon kiteorg beli segelas je then share 😘

3. Time lunch , kiteorg amalkan sistem gilir . Hahaahaa . Harini maunah bayar , esok aku bayar , lusa dia bayar balik . Kalini dua pinggan lah  , takkan lunch pon nak share lagi mmg makin kurus lah diri ini 😂 So " nasi maunah + nasi aku + teh o ais = RM 7 " Tapi oleh sebab strategi gila kawan aku sorg ni .. kiteorg bayar RM 5 je .. kadang2 abg tu kata RM 2 je n kadang2 FREEEE wehh . Uiish gatal jugak abang cafe pasum ni sebenarnya 😂 Bayangkan nasi dua pinggan , ayam goreng 2 ketul , sayur , air lagi .. tapi semua ni juz RM 2 .. uiish jimat duit weh .. love yo lah maunah n abg cafe pasum 😂 Budak lain tengok sakit je hati sbb kiteorg ambik mknn tapi tak bayar 😁 Abang tu yg ckp takyah bayar .. nak wat camane kan 😁

4. Rindu selfie . Ni mmg wajib lah setiap kali sebelom lecture , semasa lecture , selepas lecture . Kat lecture hall , kat cafe , kat library , kat bilik , kat kuaz , dlm teksi , dlm bas , dlm lrt . Eh semua lahh . Hanya dgn maunah je aku akn jadi mcm ni 😂

5. Rindu menggila time study week . Selalunya study week , either aku tido bilik maunah or dia tido bilik aku . Kadang2 tu kiteorg tido sekatil . Muat k ! Bukan study pon 😂 Usha utube khai bahar , main makeup , main inai haha . Thats why time exam sebenrnya kiteorg tak boleh jumpa haha . Ingat lagi time exam week final sem 2 , esok k esok paper chemistry 4 , tapii kan kiteorg lepak mlm tu kat meja batu luar ofis kuaz tu , lama gak ah , sampai tgh mlm jugak .. mkn aiskrimmm je pong weh . Pas2 balik bilik penat , tido 😂

5. Oke ni rahsia sulit kerajaan . Jangan ckp dgn my mom sbb dia pantang bende nih . Plisssss . Ada lah jugak kiteorg tak dtg lecture petang jumaat . Bkn every week eh . Tak selalu ponn , kadang2 je ✋. Tapi ade lah satu hari ni kiteorg lambat dtg maybe time tu dah kol 3.30 or 3.40 kod . Dah lambat 40 minit takkan nak masok jugak kan 😂 Time tu pintu belakang audi terbukak . Then , kteorg merangkak taw masuk audi 😂 The real merangkak .! Then we duduk bersila kat pintu belakang audi tu sambil minum air kotak semata mata sbb nk aircond 😂  Then tetiba bunyi tapak kasut . Fuh , tempior kiteorg merangkak kuar audi .. muka masing2 mmg tahan gelak ah 😂

6. Maunah klu masok lif , bila sampai kat level kiteorg nak kuar , then dia akan tekan semua button untuk semua tingkat . Memang senget 😂

7. Aku paling rindu part kiteorg dinner kat cafe kuaz every night . Kalau dulu aku selalu dinner kat wahid ngn rummets tapi sejak akhir sem 2 baru aku mkn kat cafe kuaz ngn maunah . My menu wajib is nasi  goreng paprik kat makcik kedai tengah tuh . Tapi selalu lambat siap 😒 Sedap punye pasal iSanggup . Then , start study week smpailah habis exam .. pagi petang siang mlm aku order nasi goreng pataya . Ni seme yana punye pasal 😂 Then , lepas habis exam sepanjang 4 hari tu aku order maggi goreng basah je . Sampai aku takyah order , pakcik tu dah tahu aku nak mkn ape , abg tukang masak yg topi merah pon , dia yg tuliskan 😂

08 Comment(s)

Thanks for reading . Assalamuaaikum :)




Older Post . Newer Post